Wie is Co to Market


Co to Market staat voor het gezamenlijk (co) realiseren van nieuwe ambities via een resultaatgerichte marktbenadering (to Market). Maar Co to Market is ook Marco of Co zoals mijn vrienden mij al jaren noemen. En mijn passie en drive om intensief met teams en meerdere partijen te werken aan een nieuwe propositie of marktbenadering.

In de afgelopen achttien jaar ben ik vanuit verschillende sales, business development en marketing rollen nauw betrokken geweest bij de volgende stap in de groei-ambitie van de organisatie. Met het team verschuiven van pure directe license sales naar een multi-channel solution selling benadering. Van enkel een eigen product of technologie, naar strategische proposities met meerdere partners. Maar ook van 10 naar 100 medewerkers en van 500 naar ruim 6000 wereldwijd in krap 6 jaar tijd.

Zowel in de dagelijkse operatie als vanuit een management positie heb ik ervaren wat deze ontwikkelingen betekenen voor een organisatie met ambitie. En juist deze goede en minder goede ervaringen wil ik inzetten voor organisaties met een gelijke uitdaging en vooral een ambitieuze doelstelling. 

Vanuit een pragmatische benadering en het nemen van eigen verantwoordelijkheid heb ik zelfstandig of samen met mijn team een trackrecord opgebouwd met:

  • het bouwen van winstgevende en duurzame klant en/of partner engagements;
  • het leiden van value gerichte business development initiatieven;
  • het managen van directe, indirecte en internationale verkooptrajecten;
  • het ontwikkelen van nieuwe value proposities en commerciële structuren;
  • het implementeren van nieuwe verkoop/business modellen;
  • het trainen van sales en pre-sales teams in “consultative selling”;
  • het leiden en leveren van meerdere (interim) verander programma’s.

En dit alles met het motto: “Stomp niet af, blijf slijpen!”